شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
ابطحی اصفهان

امام صادق(ع) سالها قبل از ولادت حضرت معصومه (ع) در توصيف قم سخن گفته و آن مكان را حرم خاندان رسالت خوانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در گفتگو با خبرنگارحوزه در اصفهان، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار داشت: روش و سیره  پاک زندگی خاندان عصمت و طهارت (ع) چه دربندگی خداوند و چه در ارتباط با اجتماع  الگوی تمامی مردان و زنان مسلمان ما محسوب می شود.

وی افزود: حضرت محمد (ص) در حدیث ثقلین به این نکته اشاره می فرماید؛ تا زمانی که به قرآن و عترت تمسک بجویید، هرگز گمراه نخواهید شد، بنابراین اطاعت از راه و روش اهل بیت (ع) الگویی است که از جانب پیامبر اکرم(ص) برای ما به یادگار مانده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد: از جمله این الگوهای برتر به ویژه برای بانوان، حضرت فاطمه معصومه فرزند امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر تنی امام رضا (ع) است که برای ما باعث افتخار است امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهر ایشان، همچون خورشيدي در قلب قم مي درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دلها و جان هاي تشنه معارف حقاني است.

وی ادامه داد: آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه اي از وجود حضرت زهرا (س) بود و در طهارت نفس امتيازي خاص و بسيار والاداشت به گونه ای که كه امام رضا (ع) درباره ایشان فرمود " كسي كه حضرت معصومه عليها سلام را در قم زيارت كند، مانند آن است كه مرا زيارت كرده است".

حجت الاسلام ابطحی ابراز داشت: امام صادق(ع) سالها قبل از ولادت حضرت معصومه  (ع) در توصيف قم سخن گفته و آن مكان را حرم خاندان رسالت خوانده و فرمودند"  به زودي بانويي از فرزندانم به سوي آن كوچ كند كه نامش فاطمه دختر موسي بن جعفر است و با شفاعت او همه شيعيانم وارد بهشت مي شوند."

وی اضافه کرد:  در میان دختران ائمه اطهار(ع) هیچ کس به مقام و مرتبه حضرت معصومه (ع) نرسیده است به گونه ای که همانند حضرت علی اکبر (ع) و حضرت ابوالفضل عباس، زیارت نامه ای از امام صادق (ع) برای ایشان سفارش شده است که نشانه بلندی مقام و جایگاه رفیع ایشان است.

مدیر حوزه علمیه های خواهران استان اصفهان تصریح کرد: آنچه ایشان را به این جایگاه رفیع رساند، پرهیز از گناه و معصیت، کرامت نفس و اطاعت از فرامین الهی  است که می تواند برترین الگوی بانوان ما به ویژه نسل جوان قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha